Skarbek i tajemnica magicznego sreberka
Rodzina w kinie: Kicia Kocia ma braciszka + WARSZTATY
Dom dobry
Bugonia
Ostatni wiking
Być kochaną
Bugonia
Ostatni wiking
Franz Kafka
Okean Elzy: Stormwatch
Yuku i magiczny kwiat
Uciekinier
Bugonia
Być kochaną
Ostatni wiking
Dom dobry
Ostatni wiking
Być kochaną
Uciekinier
Uciekinier
Ministranci
Rocznica
Kicia Kocia ma braciszka
Przegląd filmów z domowych archiwów z komentarzem autorów
Sny o miłości
Okean Elzy: Stormwatch
Sny o miłości
Głos Hind Rajab | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt 3 + warsztaty botaniczne
Dźwięki miłości PRZEDPREMIERA | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Uciekinier
Sny o miłości
Ministranci
Sny o miłości
Okean Elzy: Stormwatch
Ministranci
Rocznica
Sny o miłości
Dom dobry
Uciekinier
Rocznica
Ministranci
Sny o miłości
Ministranci
Rocznica + wywiad wideo z Janem Komasą
Szkoła magicznych zwierząt 3
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Paciorki jednego różańca
Duch (Poltergeist) | Premiera książki „Tajemne życie przedmiotów” Karoliny Kostyry
Filmowe popołudnie dla dzieci: Baczne oczka
Faust | wg Gounoda [sezon 2025]
Uciekinier
Być kochaną
Dom dobry
Uciekinier
„Łowca androidów” na Wielkim Pięknym Ekranie
Dom dobry
Być kochaną
Dom dobry
Bugonia
Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
Być kochaną
Dom dobry
Uciekinier
Bugonia
Historia na ekranie: Zgoda
Franz Kafka
Bugonia
Funny Games + prelekcja
Dom dobry
Ministranci
Sny o miłości
SKOCZ DO KINA 2025 – Festiwal filmów rowerowych
Dom dobry
Ministranci
Uciekinier
Rok z kinem Azji: Przyczajony tygrys, ukryty smok | Home Movie Day
Rocznica
Rocznica
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ruszamy w góry
„8 i ½” | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Ministranci
Dom dobry
Ministranci
„Casablanca” na Wielkim Pięknym Ekranie
Rocznica
Uciekinier
Dom dobry
Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
PORA DLA SENIORA: Ministranci
Rok z kinem Azji: Angel’s Egg
Najlepsze z najgorszych: PTAKODEMIA 3: MORSKI ORZEŁ
Czyściec
Filmowe popołudnie dla dzieci: Kosmos
Nowa fala & Do utraty tchu | Podwójny pokaz specjalny
Historia na ekranie: Titina
Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
Filmowe powtórki do matury: Potop Redivivus (1974)
TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
André Rieu. Wesołych Świąt!
Giselle | wg Adama [sezon 2025]
Kurosawa. Dersu Uzała
Anishort: Najlepsze krótkie filmy animowane
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Comedy Queen + prelekcja
Rok z kinem Azji: Ghost in the Shell (1995)
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Oldboy
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowy Sylwester w Kinie Kosmos 2025/26
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowe powtórki do matury: Wesele
André Rieu. Wesołych Świąt!
Historia na ekranie: Gdzie jest Anne Frank
Historia na ekranie: Good bye, Lenin!
Filmowe powtórki do matury: Chłopi (2023)
Historia na ekranie: Fritzi. Przyjaźń bez granic
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Król rozrywki
The Greatest Showman
„Każdy z nas jest wybitny. Wybitny i niepowtarzalny”.
Nikt nie zmienił świata wtapiając się w tłum
Podejdźcie bliżej … zapraszamy do urzekającego świata wyobraźni człowieka, który postanowił pokazać, iż samo życie może być najbardziej ekscytującym spektaklem. Oto krzepiąca opowieść o brawurowym wizjonerze, inspirowana legendą i dokonaniami P.T. Barnuma, pierwowzoru współczesnego impresario show-biznesu, który z nizin zawędrował na sam szczyt i udowodnił, że każde marzenie można przekuć w rzeczywistość oraz że w nawet najbardziej niepozornym z nas kryje się niezwykła historia, zasługująca na spektakularną oprawę.
„Król rozrywki” jest reżyserskim debiutem fabularnym australijskiego filmowca, Michaela Graceya, który w duchu nieustraszonego Barnuma, wdziera się do cudownie fantastycznego świata, rozbrzmiewającego chwytliwymi piosenkami pop, pełnego efektownych układów tanecznych i składającego ukłon charyzmatycznej sztuce scenicznej, zdolnej zmieniać świat, gdzie rządzi miłość i wiara we własne siły. Gracey przeplata oryginalne piosenki laureatów Nagrody Akademii, Benj Paska i Justina Paula („La La Land”) z wszechstronnymi talentami obsady, na czele z nominowanym do Oscara Hugh Jackmanem i zabiera widzów w podróż do kolebki masowej rozrywki oraz wielkich gwiazd lat siedemdziesiątych... XIX wieku. Przez te filmowe wrota wkraczamy do buzującego nową energią Wieku pozłacanego po wojnie secesyjnej w USA – oglądając go przez niezwykle aktualny, popkulturowy obiektyw, który tę ekscytację rozpala.
Chociaż P.T. Barnum żył ponad sto lat temu, według Graceya jest prekursorem naszych czasów. Reżyser uważa Barnuma za pioniera współczesnych wizjonerów i pionierów, którzy zrewolucjonizowali życie społeczne, za Steve'a Jobsa czy Jaya Z swoich czasów. Nie jest to film biograficzny, lecz raczej muzyczna fantazja, oda do marzeń. Jednak w jej sercu leży przekonanie Barnuma, iż można wzbić się ponad prozę życia i odnaleźć magię, ekscytację i radość w byciu innym i dumnym z tego faktu.
Przede wszystkim jednak Gracey miał nadzieję, że zdoła oddać atmosferę, towarzyszącą tej chwili natchnienia, akceptacji siebie, gdy życie wydaje się wspanialsze, niż mogliśmy sobie wyobrazić. Gracey mówi: „Przychodząc na przedstawienia P.T. Barnuma widzowie zostawiali życie codzienne daleko za sobą i w naszym filmie staraliśmy się osiągnąć podobny efekt współczesnymi środkami”.
„Barnum naprawdę jako pierwszy zapewniał masową rozrywkę na zdecydowanie demokratycznych zasadach”, zauważa producentka Jenno Topping. „Dlatego, że teatr i wiele innych form sztuki – jak chociażby koncerty – uważano za przeznaczone wyłącznie dla wyższych klas. Była to więc ze wszech miar popularna rozrywka”.
Jackman, który przez lata pracował nad przeniesieniem tej historii na ekrany kin mówi: „Stwierdzenie, iż Barnum wprowadził Amerykę do współczesności nie jest przesadą – szczególnie jeśli chodzi o ideę, iż o sukcesie człowieka powinien decydować wyłącznie talent, kreatywność i gotowość do ciężkiej pracy. Potrafił wyczarować coś z niczego, z cytryny zrobić lemoniadę. Zawsze ceniłem sobie tę cechę. Kroczył własną ścieżką i każdą przeciwność losu obracał na swoją korzyść. Ta postać uosabia wiele aspektów, do których sam w życiu aspiruję”.