Skarbek i tajemnica magicznego sreberka
Rodzina w kinie: Kicia Kocia ma braciszka + WARSZTATY
Dom dobry
Bugonia
Ostatni wiking
Być kochaną
Bugonia
Ostatni wiking
Franz Kafka
Okean Elzy: Stormwatch
Yuku i magiczny kwiat
Uciekinier
Bugonia
Być kochaną
Ostatni wiking
Dom dobry
Ostatni wiking
Być kochaną
Uciekinier
Uciekinier
Ministranci
Rocznica
Kicia Kocia ma braciszka
Przegląd filmów z domowych archiwów z komentarzem autorów
Sny o miłości
Okean Elzy: Stormwatch
Sny o miłości
Głos Hind Rajab | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt 3 + warsztaty botaniczne
Dźwięki miłości PRZEDPREMIERA | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Uciekinier
Sny o miłości
Ministranci
Sny o miłości
Okean Elzy: Stormwatch
Ministranci
Rocznica
Sny o miłości
Dom dobry
Uciekinier
Rocznica
Ministranci
Sny o miłości
Ministranci
Rocznica + wywiad wideo z Janem Komasą
Szkoła magicznych zwierząt 3
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Paciorki jednego różańca
Duch (Poltergeist) | Premiera książki „Tajemne życie przedmiotów” Karoliny Kostyry
Filmowe popołudnie dla dzieci: Baczne oczka
Faust | wg Gounoda [sezon 2025]
Uciekinier
Być kochaną
Dom dobry
Uciekinier
„Łowca androidów” na Wielkim Pięknym Ekranie
Dom dobry
Być kochaną
Dom dobry
Bugonia
Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
Być kochaną
Dom dobry
Uciekinier
Bugonia
Historia na ekranie: Zgoda
Franz Kafka
Bugonia
Funny Games + prelekcja
Dom dobry
Ministranci
Sny o miłości
SKOCZ DO KINA 2025 – Festiwal filmów rowerowych
Dom dobry
Ministranci
Uciekinier
Rok z kinem Azji: Przyczajony tygrys, ukryty smok | Home Movie Day
Rocznica
Rocznica
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ruszamy w góry
„8 i ½” | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Ministranci
Dom dobry
Ministranci
„Casablanca” na Wielkim Pięknym Ekranie
Rocznica
Uciekinier
Dom dobry
Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
PORA DLA SENIORA: Ministranci
Rok z kinem Azji: Angel’s Egg
Najlepsze z najgorszych: PTAKODEMIA 3: MORSKI ORZEŁ
Czyściec
Filmowe popołudnie dla dzieci: Kosmos
Nowa fala & Do utraty tchu | Podwójny pokaz specjalny
Historia na ekranie: Titina
Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
Filmowe powtórki do matury: Potop Redivivus (1974)
TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
André Rieu. Wesołych Świąt!
Giselle | wg Adama [sezon 2025]
Kurosawa. Dersu Uzała
Anishort: Najlepsze krótkie filmy animowane
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Comedy Queen + prelekcja
Rok z kinem Azji: Ghost in the Shell (1995)
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Oldboy
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowy Sylwester w Kinie Kosmos 2025/26
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowe powtórki do matury: Wesele
André Rieu. Wesołych Świąt!
Historia na ekranie: Gdzie jest Anne Frank
Historia na ekranie: Good bye, Lenin!
Filmowe powtórki do matury: Chłopi (2023)
Historia na ekranie: Fritzi. Przyjaźń bez granic
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
opera Ambroise'a Thomasa
Na żywo z Paryskiej Opery Narodowej
30 marca 2023 • czwartek • 19:10
Krzysztof Warlikowski, jeden z najlepszych polskich reżyserów teatralnych, od lat z sukcesem współpracuje z Operą Paryską. Jego ostatnia inscenizacja – „Don Carlos” Verdiego – zyskała wyjątkowe uznanie paryskiej publiczności, co nie zawsze jest takie oczywiste w przypadku tego, wciąż budzącego kontrowersje wśród melomanów, artysty.
Tym razem zmierzy się z operową wersją „Hamleta” Williama Szekspira. Jej autorem jest Ambroise Thomas, XIX-wieczny francuski kompozytor, który napisał też operę „Sen nocy letniej”. Co ciekawe, „Hamlet” Thomasa nie kończy się tak, jak tragedia słynnego stratfordczyka: główny bohater nie ginie, ale obejmuje tron Danii. Kostiumy i scenografię do tej premierowej inscenizacji przygotuje Małgorzata Szczęśniak, stała współpracowniczka polskiego reżysera. Duńskiego księcia Hamleta zaśpiewa francuski baryton Ludovic Tézier, a Ofelią będzie amerykańska sopranistka Lisette Oropesa. Oboje na co dzień współpracują nie tylko z Opéra national de Paris, ale też z nowojorską The Metropolitan Opera i mediolańską Teatro alla Scala. Spektakl poprowadzi Thomas Hengelbrock, niemiecki muzykolog, skrzypek i dyrygent.
obsada:
Lisette Oropesa, Ludovic Tézier, Jean Teitgen, Frédéric Caton
dyryguje: Thomas Hengelbrock
reżyseria: Krzysztof Warlikowski
Polskie napisy. Spektakl trwa około 3 godzin i 20 minut (+ przerwa 40 min)
PROGRAM TRANSMISJI NA ŻYWO
19:10-19:30 zapowiedź, wywiady
19:30 - 21:40 część I (2 godz. 10 min)
21:40 - 22:20 przerwa (40 min)
22:20 - 23:15 część II (55 min)
--------------------------------------
350 lat nowoczesnej tradycji
Paryska Opera Narodowa należy – obok mediolańskiej La Scali, nowojorskiej The Metropolitan Opera i londyńskiej Covent Garden – do ścisłej czołówki najlepszych teatrów operowych na świecie. Jej dodatkowym atutem jest, posiadający wielowiekową tradycję i własny styl, niezwykle utalentowany zespół baletowy. Ten pierwszy teatr Francji od ponad 350 lat wyznacza drogę europejskiej sztuce operowej i baletowej. To na jego deskach wystawiał swoje dzieła Jean-Baptiste Lully, francuski kompozytor włoskiego pochodzenia, operowy kapelmistrz na dworze Ludwika XIV. W Operze Paryskiej odbyła się zakończona skandalem prapremiera „Don Carlosa” Verdiego. Dziś Paryska Opera Narodowa gra w dwóch teatrach: w eklektycznym Palais Garnier i w nowoczesnej Opéra Bastille. Ma swoim repertuarze kilkadziesiąt tytułów. Występowały tu i występują największe gwiazdy, z legendarną Marią Callas na czele. Teatr ten od kilkunastu lat prowadzi transmisje swoich przedstawień do kin. Do obecnego sezonu kinowych seansów dołączył spektakle z innych najważniejszych światowych scen, między innymi z Wiedeńskiej Opery Państwowej i z Opery Narodowej w Amsterdamie.