Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
sala
Solaris
18:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
reż.
Pawo Choyning Dorji
Bhutan, Tajwan, Francja, USA, Hongkong 2023
20:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Mnich i karabin
reż.
Pawo Choyning Dorji
Bhutan, Tajwan, Francja, USA, Hongkong 2023
sala
Nostromo
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Czarny węgiel, kruchy lód
白日焰火, Báirì Yànhuǒ
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
Chiny, 2014
Gatunek:
thriller
Reżyseria:
Diao Yinan
Scenariusz:
Diao Yinan
Producent:
Omnijoi Studios
Obsada:
Liao Fan, Gwei Lun-Mei, Wang Xuebing, Wang Jingchun
Czas trwania:
106 min.
Wydarzenie archiwalne
![](https://kosmos.katowice.pl/wp-content/uploads/2024/01/plakat_czarnywegiel.jpg)
Opis
Film przypominamy w ramach cyklu "2024. Rok z kinem Azji".
seanse w wybrane dni 1-7 marca
Głośny chiński dreszczowiec, zdobywca Złotego Niedźwiedzia dla Najlepszego Filmu i Srebrnego Niedźwiedzia dla Najlepszego Aktora na festiwalu w Berlinie w 2014 roku.
opis filmu:
„Czarny węgiel, kruchy lód” to błyskotliwy, nastrojowy kryminał, nawiązujący do klasyków kina noir (reżyser wspomina o inspiracji „Sokołem maltańskim” i „Trzecim człowiekiem”) i przewrotnych gangsterskich filmów z Hong Kongu. W kilkunastu fabrykach, rozproszonych po całej prowincji, w transporcie węgla odnalezione zostają fragmenty ludzkiego ciała. Policja podejrzewa pracowników firmy przewozowej. Przy próbie aresztowania padają strzały – oprócz podejrzanych ginie dwójka policjantów. Prowadzący akcję Zhang Zili (nagrodzony aktorskim Niedźwiedziem Liao Fan) zostaje odsunięty od obowiązków. Pięć lat później, pogrążony w nałogu alkoholowym, trafia przypadkiem na dawnego współpracownika. Okazuje się, że w sprawie pojawiło się kilka nowych tropów, prowadzących do jednej kobiety – prześladowanej, a może chronionej przez tajemniczego mordercę.
głosy prasy:
„Reżyser unika dydaktyzmu i stawiania diagnoz – jest wnikliwym i empatycznym obserwatorem. Udaje mu się w dzięki temu osiągnąć wrażenie intymności i psychologicznego autentyzmu, bez przegadania pokazać bardzo głębokie relacje.”
(Jagoda Murczyńska, Stopklatka.pl)
„Wyrafinowani widzowie będą zachwyceni dziwną atmosferą, starając się rozwikłać fabułę i bohaterów. Zdjęcia pokrytych śniegiem ulic i podziemnych przejść (…) operatora Dong Jinsonga, są niezwykle oryginalne i oddające całą historię w wyjątkowej filmowej przestrzeni unosząc się pomiędzy marzeniami a rzeczywistością.”
Deborah Young, The Hollywood Reporter
„(…) klimatyczny, nawiązuje do klasyki kina noir i prowokuje metaforyczne odczytanie.”
Ewa Szponar, Onet.pl
„Czarny węgiel, cienki lód jest przemyślaną i rewelacyjnie przeprowadzoną prowokacją. (…) Hołd, który reżyser składa amerykańskiej klasyce kryminału, jest raczej wywróceniem zgranej konwencji do góry nogami, niż przeprowadzoną przez pokornego kopistę próbą adaptacji motywów noir na rodzimy grunt.”
Piotr Szcześniak, Filmweb
seanse w wybrane dni 1-7 marca
Głośny chiński dreszczowiec, zdobywca Złotego Niedźwiedzia dla Najlepszego Filmu i Srebrnego Niedźwiedzia dla Najlepszego Aktora na festiwalu w Berlinie w 2014 roku.
opis filmu:
„Czarny węgiel, kruchy lód” to błyskotliwy, nastrojowy kryminał, nawiązujący do klasyków kina noir (reżyser wspomina o inspiracji „Sokołem maltańskim” i „Trzecim człowiekiem”) i przewrotnych gangsterskich filmów z Hong Kongu. W kilkunastu fabrykach, rozproszonych po całej prowincji, w transporcie węgla odnalezione zostają fragmenty ludzkiego ciała. Policja podejrzewa pracowników firmy przewozowej. Przy próbie aresztowania padają strzały – oprócz podejrzanych ginie dwójka policjantów. Prowadzący akcję Zhang Zili (nagrodzony aktorskim Niedźwiedziem Liao Fan) zostaje odsunięty od obowiązków. Pięć lat później, pogrążony w nałogu alkoholowym, trafia przypadkiem na dawnego współpracownika. Okazuje się, że w sprawie pojawiło się kilka nowych tropów, prowadzących do jednej kobiety – prześladowanej, a może chronionej przez tajemniczego mordercę.
głosy prasy:
„Reżyser unika dydaktyzmu i stawiania diagnoz – jest wnikliwym i empatycznym obserwatorem. Udaje mu się w dzięki temu osiągnąć wrażenie intymności i psychologicznego autentyzmu, bez przegadania pokazać bardzo głębokie relacje.”
(Jagoda Murczyńska, Stopklatka.pl)
„Wyrafinowani widzowie będą zachwyceni dziwną atmosferą, starając się rozwikłać fabułę i bohaterów. Zdjęcia pokrytych śniegiem ulic i podziemnych przejść (…) operatora Dong Jinsonga, są niezwykle oryginalne i oddające całą historię w wyjątkowej filmowej przestrzeni unosząc się pomiędzy marzeniami a rzeczywistością.”
Deborah Young, The Hollywood Reporter
„(…) klimatyczny, nawiązuje do klasyki kina noir i prowokuje metaforyczne odczytanie.”
Ewa Szponar, Onet.pl
„Czarny węgiel, cienki lód jest przemyślaną i rewelacyjnie przeprowadzoną prowokacją. (…) Hołd, który reżyser składa amerykańskiej klasyce kryminału, jest raczej wywróceniem zgranej konwencji do góry nogami, niż przeprowadzoną przez pokornego kopistę próbą adaptacji motywów noir na rodzimy grunt.”
Piotr Szcześniak, Filmweb