Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Piątek
Jutro
Sobota
28.04
Niedziela
29.04
Poniedziałek
30.04
Wtorek
01.05
Środa
02.05
Czwartek
03.05
Piątek
04.05
Sobota
05.05
Niedziela
06.05
Poniedziałek
07.05
Wtorek
08.05
Środa
09.05
Czwartek
10.05
Piątek
11.05
Sobota
12.05
Niedziela
17.05
Piątek
19.05
Niedziela
21.05
Wtorek
26.05
Niedziela
sala
Solaris
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
15:40
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota (lektor)
RODZINA W KINIE
reż.
Hiroyuki Morita
Japonia, 2002
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2008
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
RODZINA W KINIE
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Słońce wschodzi raz na dzień
reż.
Henryk Kluba
Polska, 1967
sala
Nostromo
13:55
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
15:45
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2024
17:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:10
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:40
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
16:10
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
12:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
reż.
Jim Jarmusch
Francja/Niemcy/USA/W.Brytania/Cypr, 2013
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
reż.
Nikolaj Arcel
Dania, Szwecja, Niemcy, 2023
13:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
reż.
Alfred Hitchcock
USA, 1954
20:20
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:40
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: O ptaszku, który nie chciał śpiewać
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
T2 Trainspotting
T2 Trainspotting
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
Wielka Brytania, 2017
Reżyseria:
Danny Boyle
Obsada:
Ewan McGregor, Ewen Bremner, Jonny Lee Miller, Kelly Macdonald
Czas trwania:
117 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Druga część kultowego filmu lat dziewięćdziesiątych XX wieku, dzięki której poznamy dalsze losy Marka Rentona (Ewan McGregor). Dowiemy się, czy rzeczywiście udało mu się wyrwać na dobre z brudnego, podziemnego życia Edynburga i heroinowego nałogu, przestępczego półświatka, w którym każdy czyn motywowany jest narkotykowym głodem.
Pierwsza część filmu, który z Ewana McGregora uczynił międzynarodową gwiazdę, została uznana za jeden z dziesięciu najważniejszych brytyjskich filmów w historii. Obraz powstał na podstawie autobiograficznej powieści Irvine’a Welsha. Scenariusz drugiej części bazuje na kolejnej książce Welsha –„Porno”.
- Minęło 21 lat od pierwszej części, mądrość ludowa każe myśleć, że to za długo, by zrobić sequel – mówi Danny Boyle – Ten czas minął sam, nie chcieliśmy czekać tak długo. Od wielu lat rozmawialiśmy o drugiej części. Ale potrzebowaliśmy ważnego powodu, by powstał film. Kiedy zestawimy aktorów – to jak wyglądali 20 lat temu i teraz – cóż, obrazek będzie raczej brutalny. Jeszcze 10 lat temu to samo zestawienie nie było tak bezlitosne. Przez te lata zawsze kazałem im dokładnie nawilżać twarze – śmieje się Boyle – Ale 20 lat to dwie dekady, nie da się temu zaprzeczyć. Ale chłopaki nie mieli z tym problemu. Podeszli do tego naturalnie. Nie zawstydziła ich własna dojrzałość, czas, który ich zmienił. I o tym też jest ten film...
Jonny Lee Miller (Simon/Sick Boy): – Zawsze powtarzałem, że nie ma sensu robić drugiej części, dopóki nie będzie ważnego ku temu powodu. Jak to jest być starszym? Co stało się z tymi ludźmi, kim są dziś, jakie są między nimi relacje? Proste odpowiedzi na pytania postawione w „Trainspotting” byłby na ekranie nudne i ciężkostrawne. Interesujące mogło być tylko pokazanie tych ludzi w połowie życia.
Robert Carlyle (Begbie): – To było zarazem podniecające, jak i stresujące. Długo czekałem, by zrobić to ponownie, by znów stać się Begbiem. Spodziewałem się, że całość będzie bardzo trudna, ale tak się nie stało. Nagle poczułem, że to jak stara para butów, po prostu znów je włożyłem. Znam przecież Begbiego tak dobrze. Owszem, zmienił się, ale to wciąż Begbie, wciąż jest zabawny, choć teraz ma w sobie więcej smutku i desperacji. Powrót do tej czwórki bohaterów wzbudził we mnie wiele emocji, szczerze mówiąc, więcej niż się spodziewałem. Myślę, że nawet Danny nie spodziewał się tylu emocji na planie.
- Wiedziałem, że to film o czasie, który minął – opowiada Danny Boyle – Kiedy jednak zaczęliśmy go montować, okazało się, że to także film o męskości, o mężczyznach. Jest różnica między byciem chłopakiem a byciem facetem. Brak odpowiedzialności, kiedy jesteś chłopakiem, ta bezkompromisowość, to że wszystko masz gdzieś. Tymczasem okazuje się, że to czas ma gdzieś ciebie. On po prostu płynie. Ten film jest więc trochę smutnym obrazem rzeczywistości po dwudziestu latach. Obrazem zawiedzionych oczekiwań – mężczyzn, kobiet, zawiedzionych dzieciaków i nadziei. Nagle okazuje się, że ta ich dawna brawura nic dziś nie znaczy, nie znaczyła nic nawet wtedy, ale to można zobaczyć dopiero teraz, z perspektywy czasu.
- Ludzie czują z „Trainspotting” silną więź – mówi Danny Boyle – Wiele zrobiła tu muzyka z filmu. Ona w jakiś sposób ich, nas naznaczyła. Ludzie często znają piosenkę po piosence. Całość. Cała masa ludzi nigdy nie obejrzałaby tego filmu, gdyby nie muzyka. A muzyka zawsze wiąże się z emocjami. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, dołożyliśmy wielkich starań, by i tym razem muzyka mówiła za bohaterów, była wyrazista i oryginalna – podkreśla reżyser. W filmie usłyszymy m.in.: Iggy’ego Popa, Young Fathers, Udnerworld, The Rubberbandits, Blondie, The Clash, Queen i RUN-DMC.
Pierwsza część filmu, który z Ewana McGregora uczynił międzynarodową gwiazdę, została uznana za jeden z dziesięciu najważniejszych brytyjskich filmów w historii. Obraz powstał na podstawie autobiograficznej powieści Irvine’a Welsha. Scenariusz drugiej części bazuje na kolejnej książce Welsha –„Porno”.
- Minęło 21 lat od pierwszej części, mądrość ludowa każe myśleć, że to za długo, by zrobić sequel – mówi Danny Boyle – Ten czas minął sam, nie chcieliśmy czekać tak długo. Od wielu lat rozmawialiśmy o drugiej części. Ale potrzebowaliśmy ważnego powodu, by powstał film. Kiedy zestawimy aktorów – to jak wyglądali 20 lat temu i teraz – cóż, obrazek będzie raczej brutalny. Jeszcze 10 lat temu to samo zestawienie nie było tak bezlitosne. Przez te lata zawsze kazałem im dokładnie nawilżać twarze – śmieje się Boyle – Ale 20 lat to dwie dekady, nie da się temu zaprzeczyć. Ale chłopaki nie mieli z tym problemu. Podeszli do tego naturalnie. Nie zawstydziła ich własna dojrzałość, czas, który ich zmienił. I o tym też jest ten film...
Jonny Lee Miller (Simon/Sick Boy): – Zawsze powtarzałem, że nie ma sensu robić drugiej części, dopóki nie będzie ważnego ku temu powodu. Jak to jest być starszym? Co stało się z tymi ludźmi, kim są dziś, jakie są między nimi relacje? Proste odpowiedzi na pytania postawione w „Trainspotting” byłby na ekranie nudne i ciężkostrawne. Interesujące mogło być tylko pokazanie tych ludzi w połowie życia.
Robert Carlyle (Begbie): – To było zarazem podniecające, jak i stresujące. Długo czekałem, by zrobić to ponownie, by znów stać się Begbiem. Spodziewałem się, że całość będzie bardzo trudna, ale tak się nie stało. Nagle poczułem, że to jak stara para butów, po prostu znów je włożyłem. Znam przecież Begbiego tak dobrze. Owszem, zmienił się, ale to wciąż Begbie, wciąż jest zabawny, choć teraz ma w sobie więcej smutku i desperacji. Powrót do tej czwórki bohaterów wzbudził we mnie wiele emocji, szczerze mówiąc, więcej niż się spodziewałem. Myślę, że nawet Danny nie spodziewał się tylu emocji na planie.
- Wiedziałem, że to film o czasie, który minął – opowiada Danny Boyle – Kiedy jednak zaczęliśmy go montować, okazało się, że to także film o męskości, o mężczyznach. Jest różnica między byciem chłopakiem a byciem facetem. Brak odpowiedzialności, kiedy jesteś chłopakiem, ta bezkompromisowość, to że wszystko masz gdzieś. Tymczasem okazuje się, że to czas ma gdzieś ciebie. On po prostu płynie. Ten film jest więc trochę smutnym obrazem rzeczywistości po dwudziestu latach. Obrazem zawiedzionych oczekiwań – mężczyzn, kobiet, zawiedzionych dzieciaków i nadziei. Nagle okazuje się, że ta ich dawna brawura nic dziś nie znaczy, nie znaczyła nic nawet wtedy, ale to można zobaczyć dopiero teraz, z perspektywy czasu.
- Ludzie czują z „Trainspotting” silną więź – mówi Danny Boyle – Wiele zrobiła tu muzyka z filmu. Ona w jakiś sposób ich, nas naznaczyła. Ludzie często znają piosenkę po piosence. Całość. Cała masa ludzi nigdy nie obejrzałaby tego filmu, gdyby nie muzyka. A muzyka zawsze wiąże się z emocjami. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, dołożyliśmy wielkich starań, by i tym razem muzyka mówiła za bohaterów, była wyrazista i oryginalna – podkreśla reżyser. W filmie usłyszymy m.in.: Iggy’ego Popa, Young Fathers, Udnerworld, The Rubberbandits, Blondie, The Clash, Queen i RUN-DMC.