sala
Solaris
sala
Nostromo

Sen nocy letniej

A Midsummer Night's Dream

Kraj, rok:
USA, W. Brytania, Włochy, 1999
Gatunek:
komedia
Reżyseria:
Michael Hoffman
Producent:
Fox
Obsada:
Rupert Everett, Calista Flockhart, Kevin Kline, Michelle Pfeiffer, Christian Bale,Sophie Marceau
Czas trwania:
115 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Ekranizacja najbardziej magicznej i tajemniczej ze sztuk Williama Szekspira. Nie mamy w tym przypadku do czynienia z  dosłownym filmowym odczytaniem Szekspira, ale też nie jest to postmodernistyczna zabawa w stylu Baza Luhrmanna („Romeo i Julia”).

Akcja sztuki Szekspira została przeniesiona ze starożytnej Grecji do małego włoskiego miasteczka w  czasy przełomu XIX i XX w. Opowiada historię kochanków, których drogi nie mogą się ułożyć się po ich myśli, więc los zaprowadza ich do magicznego lasu. Mieszkający tam król elfów postanawia im pomóc i przy użyciu soku z płatków magicznych kwiatów rzuca na nich czar miłości. Nie obchodzi się jednak bez serii komicznych pomyłek. W „Śnie” Hoffmana rządzi lekkość i dowcip, a konkretność spotyka się z baśnią. A wszystko to w promieniach włoskiego słońca i na tle toskańskich pejzaży.

Prelekcja: prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski

Pracuje w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach na Uniwersytecie Śląskim, wykłada na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Intermediów. Wykładał też na Wydziale Radia i Telewizji UŚ, Wyższej Szkole Mechatroniki w Katowicach i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się problematyką fotografii, filmu i kina, sztuki nowych mediów oraz cyberkultury. Autor książek Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000), Wielkie filmy przełomu wieków. Subiektywny przewodnik (2007) Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (2010), Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów (2012) oraz Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji (2016). Redaktor naukowy Ku filozofii fotografii Viléma Flussera (2004, 2015) oraz tomów Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii (2010), Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu (2015), Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów (2015), Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia (2017). Dyrektor artystyczny festiwalu „digital_ia” w Szczecinie. Od roku 1999 kieruje działem Filmu i Mediów w kwartalniku „Opcje”. www.zawojski.com
Zwiastun
Fotosy