Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
31.03
Niedziela
01.04
Poniedziałek
02.04
Wtorek
03.04
Środa
04.04
Czwartek
05.04
Piątek
06.04
Sobota
07.04
Niedziela
08.04
Poniedziałek
09.04
Wtorek
10.04
Środa
11.04
Czwartek
12.04
Piątek
13.04
Sobota
14.04
Niedziela
15.04
Poniedziałek
16.04
Wtorek
17.04
Środa
18.04
Czwartek
21.04
Niedziela
28.04
Niedziela
10.05
Piątek
12.05
Niedziela
sala
Solaris
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
14:30
Bilet
Podróże z Albertem | pokaz filmu interaktywnego dla dzieci
Wydarzenia specjalne
Polska 2024
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zabawy Bolka i Lolka
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Sven Unterwaldt Jr.
Niemcy, 2022
18:00
Bilet
Strefa interesów – seans z prelekcją
Wydarzenia specjalne
reż.
Jonathan Glazer
Wielka Brytania, Polska, Stany Zjednoczone, 2023
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
reż.
Marc Forster
USA, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
17:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Perfect Days
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Wim Wenders
Japonia, Niemcy, 2023
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. KARNET
JachtFilm
reż.
Marc Bow, Corentin de Chatelperron, Bartosz Tomkiewicz, Adam Łapiński, Robert Whitehead, Thor F. Jen
Francja, Polska, UK, Dania, Estonia, RPA, 2023
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. Dzień 1 – 6.04
JachtFilm
reż.
Marc Bow, Corentin de Chatelperron, Bartosz Tomkiewicz, Adam Łapiński
Francja, Polska, UK, 2022
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. Dzień 2 – 7.04
JachtFilm
reż.
Robert Whitehead, Thor F. Jensen, Kaidor Kahar
Estonia, Dania, RPA, 2023
17:00
Bilet
Perichola [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera/Operetka/Balet/Koncert w kinie | sezon 2023-24
reż.
Laurent Pelly
Francja, 2022
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2024
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Nocny kowboj
Midnight Cowboy
Kraj, rok:
USA, 1969
Gatunek:
dramat
Reżyseria:
John Schlesinger
Producent:
Jerome Hellman Productions
Obsada:
Jon Voight, Dustin Hoffman, Sylvia Miles
Czas trwania:
113 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Jeden z najbardziej kontrowersyjnych filmów swoich czasów, w którym skonfrontowane zostały dwie odsłony Ameryki – Ameryka legendy i codziennej realności. Historia Joe Bucka, który porzuca pracę pomywacza i ubrany w strój kowboja opuszcza rodzinny Teksas z nadzieją na znalezienie szczęścia w Nowym Jorku. Bohater w swoim kowbojskim ekwipunku zostaje męską prostytutką, jednak pierwsze starania bohatera w zdobyciu „opiekunki” kończą się kompletnym fiaskiem. Zdesperowany mężczyzna spotyka kalekę o ksywie Ratso, który oferuje mu swoją pomoc.
John Schlesinger wyrósł z brytyjskiej szkoły społecznego dramatu „młodych gniewnych”, co niewątpliwie przełożyło się na sposób przedstawienia w filmie Ameryki końca lat 60. Jednak „Nocny kowboj” nie tylko rozprawia się z amerykańską mitologią sukcesu. Prawdziwą gratką jest ukazanie artystycznej cyganerii nowojorskiego undergoundu. W filmie pojawia się m.in. gwiazda Underground Cinema – Viva, a w scenie narkotycznego przyjęcia – postaci z „fabryki” Andy’ego Warhola.
„Nocny kowboj” został nagrodzony m.in. trzema Oscarami w kategoriach za najlepszy film, reżyserię oraz scenariusz w 1970 roku. Jednoczesny sukces artystyczny oraz komercyjny produkcji ugruntował karierę dwóch wielkich indywidualności aktorskich Jona Voighta oraz Dustina Hoffmana, którzy w filmie Schlesingera stworzyli niezapomniany duet.
Prelekcja: prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
Pracuje w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach na Uniwersytecie Śląskim, wykłada na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Intermediów. Wykładał też na Wydziale Radia i Telewizji UŚ, Wyższej Szkole Mechatroniki w Katowicach i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się problematyką fotografii, filmu i kina, sztuki nowych mediów oraz cyberkultury. Autor książek Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000), Wielkie filmy przełomu wieków. Subiektywny przewodnik (2007) Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (2010), Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów (2012) oraz Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji (2016). Redaktor naukowy Ku filozofii fotografii Viléma Flussera (2004, 2015) oraz tomów Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii (2010), Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu (2015), Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów (2015), Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia (2017). Dyrektor artystyczny festiwalu „digital_ia” w Szczecinie. Od roku 1999 kieruje działem Filmu i Mediów w kwartalniku „Opcje”. www.zawojski.com
John Schlesinger wyrósł z brytyjskiej szkoły społecznego dramatu „młodych gniewnych”, co niewątpliwie przełożyło się na sposób przedstawienia w filmie Ameryki końca lat 60. Jednak „Nocny kowboj” nie tylko rozprawia się z amerykańską mitologią sukcesu. Prawdziwą gratką jest ukazanie artystycznej cyganerii nowojorskiego undergoundu. W filmie pojawia się m.in. gwiazda Underground Cinema – Viva, a w scenie narkotycznego przyjęcia – postaci z „fabryki” Andy’ego Warhola.
„Nocny kowboj” został nagrodzony m.in. trzema Oscarami w kategoriach za najlepszy film, reżyserię oraz scenariusz w 1970 roku. Jednoczesny sukces artystyczny oraz komercyjny produkcji ugruntował karierę dwóch wielkich indywidualności aktorskich Jona Voighta oraz Dustina Hoffmana, którzy w filmie Schlesingera stworzyli niezapomniany duet.
Prelekcja: prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
Pracuje w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach na Uniwersytecie Śląskim, wykłada na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Intermediów. Wykładał też na Wydziale Radia i Telewizji UŚ, Wyższej Szkole Mechatroniki w Katowicach i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się problematyką fotografii, filmu i kina, sztuki nowych mediów oraz cyberkultury. Autor książek Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000), Wielkie filmy przełomu wieków. Subiektywny przewodnik (2007) Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii (2010), Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów (2012) oraz Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji (2016). Redaktor naukowy Ku filozofii fotografii Viléma Flussera (2004, 2015) oraz tomów Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii (2010), Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu (2015), Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów (2015), Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia (2017). Dyrektor artystyczny festiwalu „digital_ia” w Szczecinie. Od roku 1999 kieruje działem Filmu i Mediów w kwartalniku „Opcje”. www.zawojski.com
Nasze wydarzenia
07.04
15:00
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zabawy Bolka i Lolka
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
12.04
14:00
Rosalie
14.04
15:00
Filmowe popołudnie dla dzieci: Bajki
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
14.04
17:00
Perichola [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera/Operetka/Balet/Koncert w kinie | sezon 2023-24