Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Wtorek
Jutro
Środa
21.03
Czwartek
22.03
Piątek
23.03
Sobota
24.03
Niedziela
25.03
Poniedziałek
26.03
Wtorek
28.03
Czwartek
01.04
Poniedziałek
02.04
Wtorek
03.04
Środa
04.04
Czwartek
06.04
Sobota
07.04
Niedziela
09.04
Wtorek
10.04
Środa
14.04
Niedziela
16.04
Wtorek
18.04
Czwartek
26.05
Niedziela
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Chłopiec i czapla [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Sven Unterwaldt Jr.
Niemcy, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:00
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI: Dom latających sztyletów
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Zhang Yimou
Chiny, Hongkong, 2004
15:00
Bilet
Pokaz przedpremierowy: Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka
Wydarzenia specjalne
reż.
Sven Unterwaldt Jr.
Niemcy, 2022
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa wiosna [kącik czytelniczy]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Za garść dolarów
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
reż.
Sergio Leone
RFN, Hiszpania, Włochy, 1964
17:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Perfect Days
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Wim Wenders
Japonia, Niemcy, 2023
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. KARNET
JachtFilm
reż.
Marc Bow, Corentin de Chatelperron, Bartosz Tomkiewicz, Adam Łapiński, Robert Whitehead, Thor F. Jen
Francja, Polska, UK, Dania, Estonia, RPA, 2023
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. Dzień 1 – 6.04
JachtFilm
reż.
Marc Bow, Corentin de Chatelperron, Bartosz Tomkiewicz, Adam Łapiński
Francja, Polska, UK, 2022
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zabawy Bolka i Lolka
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
15:00
Bilet
JachtFilm 2024. Dzień 2 – 7.04
JachtFilm
reż.
Robert Whitehead, Thor F. Jensen, Kaidor Kahar
Estonia, Dania, RPA, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
My dwie
Deux
Kraj, rok:
Francja, Luksemburg, Belgia, 2019
Gatunek:
komediodramat
Reżyseria:
Filippo Meneghetti
Producent:
Artémis Productions, Paprika Films
Obsada:
Barbara Sukowa, Martine Chevallier, Léa Drucker, Jérôme Varanfrain
Czas trwania:
95 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Nina (Barbara Sukowa) i Madeleine (Martine Chevallier) są na emeryturze. Przez ostatnie kilka dekad ukrywały swoją miłość i nawet ich najbliżsi są przekonani, że są dla siebie tylko sąsiadkami. Nina uważa jednak, że w dzisiejszych czasach nikt nie będzie zwracał na nie uwagi. Namawia Madeleine, żeby wyjechały do Rzymu i zamieszkały w końcu razem. Madeleine jest skłonna powiedzieć o ich związku i planach swojej córce (Lea Drucker), jednak wypadki potoczą się w zupełnie nieprzewidziany sposób.
„My dwie” to wyciskająca łzy historia pięknej miłości, gdzie dramatyczne wydarzenia przeplatają się z dobrym humorem. Pełnometrażowy debiut reżyserski Filippo Meneghettiego prezentowany był na Festiwalu Filmowym w Toronto i został francuskim kandydatem do Oscara.
Reżyser Filippo Meneghetti o filmie:
Barbara Sukowa i Martine Chevallier zaangażowały się w projekt na bardzo wczesnym etapie, co pozwoliło nam niejako skroić te bohaterki pod nie. Chciałem, żeby Nina i Madeleine były grane przez aktorki, które czują się komfortowo ze swoim wiekiem, emanują siłą. Nie chciałem by widzowie postrzegali je jako ofiary, ale jak bohaterki walczące o swoją miłość.
Film opowiada historię walki i pasji, która jest zarazem pełna uporu i czuła. Ale ta walka jest również sposobem na zgłębienie problemów, które mnie fascynują. W jaki sposób spojrzenie innych wpływa na nasze działania? Jaki wewnętrzny konflikt narasta wewnątrz nas w obliczu takiej cenzury? Przeszkody, które stoją na drodze doprowadzają Ninę i Madeleine do ekstremalnych zachowań. Nie chciałem, żebyśmy im współczuli. Podobnie - nie chciałem, żeby Anne, córka Madeleine, była postrzegana jako oprawczyni. Dlatego właśnie idealna do tej roli wydała mi się Léa Drucker. Nadaje postaci wrażliwości i zmusza publiczność do empatyzowania z jej bohaterką. Anne jest niesamowicie kochającą córką, która zawsze podziwiała swoją matkę. Zrobiłaby dla niej wszystko, ale jest wstrząśnięta, kiedy dowiaduje się o tym, w jakim kłamstwie żyła Madeleine. To wyjaśnia jej reakcję - każda postać ma swoje jasne i ciemne strony.
„My dwie” to wyciskająca łzy historia pięknej miłości, gdzie dramatyczne wydarzenia przeplatają się z dobrym humorem. Pełnometrażowy debiut reżyserski Filippo Meneghettiego prezentowany był na Festiwalu Filmowym w Toronto i został francuskim kandydatem do Oscara.
Reżyser Filippo Meneghetti o filmie:
Barbara Sukowa i Martine Chevallier zaangażowały się w projekt na bardzo wczesnym etapie, co pozwoliło nam niejako skroić te bohaterki pod nie. Chciałem, żeby Nina i Madeleine były grane przez aktorki, które czują się komfortowo ze swoim wiekiem, emanują siłą. Nie chciałem by widzowie postrzegali je jako ofiary, ale jak bohaterki walczące o swoją miłość.
Film opowiada historię walki i pasji, która jest zarazem pełna uporu i czuła. Ale ta walka jest również sposobem na zgłębienie problemów, które mnie fascynują. W jaki sposób spojrzenie innych wpływa na nasze działania? Jaki wewnętrzny konflikt narasta wewnątrz nas w obliczu takiej cenzury? Przeszkody, które stoją na drodze doprowadzają Ninę i Madeleine do ekstremalnych zachowań. Nie chciałem, żebyśmy im współczuli. Podobnie - nie chciałem, żeby Anne, córka Madeleine, była postrzegana jako oprawczyni. Dlatego właśnie idealna do tej roli wydała mi się Léa Drucker. Nadaje postaci wrażliwości i zmusza publiczność do empatyzowania z jej bohaterką. Anne jest niesamowicie kochającą córką, która zawsze podziwiała swoją matkę. Zrobiłaby dla niej wszystko, ale jest wstrząśnięta, kiedy dowiaduje się o tym, w jakim kłamstwie żyła Madeleine. To wyjaśnia jej reakcję - każda postać ma swoje jasne i ciemne strony.