Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Czwartek
Jutro
Piątek
27.04
Sobota
28.04
Niedziela
29.04
Poniedziałek
30.04
Wtorek
01.05
Środa
02.05
Czwartek
03.05
Piątek
04.05
Sobota
05.05
Niedziela
06.05
Poniedziałek
07.05
Wtorek
08.05
Środa
09.05
Czwartek
10.05
Piątek
11.05
Sobota
12.05
Niedziela
17.05
Piątek
19.05
Niedziela
21.05
Wtorek
26.05
Niedziela
sala
Solaris
14:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:15
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Lee Hae-young
Korea Południowa, 2023
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
15:40
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota (lektor)
RODZINA W KINIE
reż.
Hiroyuki Morita
Japonia, 2002
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
sala
Nostromo
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
13:55
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
15:45
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2024
17:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:10
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:40
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
16:10
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
12:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
reż.
Jim Jarmusch
Francja/Niemcy/USA/W.Brytania/Cypr, 2013
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
reż.
Nikolaj Arcel
Dania, Szwecja, Niemcy, 2023
13:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
reż.
Alfred Hitchcock
USA, 1954
20:20
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:40
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: O ptaszku, który nie chciał śpiewać
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Double Features: Green Room + [REC]
Kraj, rok:
USA / Hiszpania,
Gatunek:
thriller/horror
Reżyseria:
Jeremy Saulnier / Jaume Balagueró, Paco Plaza
Obsada:
Patrick Stewart, Anton Yelchin, Imogen Poots / Manuela Velasco
Czas trwania:
180 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Double Features, czyli pokazy podwójne to tradycja sięgająca jeszcze czasów Wielkiego Kryzysu, podczas którego w cenie jednego biletu można było oddać się uroczemu eskapizmowi na kilka dobrych godzin. Formuła ta powróciła ze zdwojoną siłą w latach sześćdziesiątych, gdy kino konkurować musiało z prężnie rozwijającym się przemysłem telewizyjnym. Nic tak nie umilało popołudnie na przedmieściach jak dwa filmy w cenie jednego. Dystrybutorzy pozwalali kinom na seanse konkretnych tytułów, w zamian za możliwość włączenia do repertuaru innego filmu. Właściciele kin, by nie stracić na takim układzie ani centa, zmuszali w pewnym sensie widzów, sprzedając bilety podwójne, na seans A oraz B. Seans A, wysokobudżetowe kino środka, miało za zadanie przykuć uwagę widzów i zachęcić do pozostania w kinie. Seans B umilać miał już jedynie późnonocne spotkania par. Właśnie dzięki tej nazwie na biletach przyjęło się mówić o tanich i niedopracowanych produkcjach filmowym jako kinie klasy B.
Nasze pokazy podwójne mają tylko pozornie nawiązywać do tamtych seansów. Przewrotnie wobec fenomenu najgorszych filmów świata, naszym celem jest stworzenie przestrzeni filmowych spotkań, w których uczestniczyć mogą prawdziwi filmowi fani, nie klasyfikujący kina na popularne i ambitne lub lepsze i gorsze. Chcemy pokazywać Wam filmy, które w jakiś sposób ze sobą "rozmawiają" i odnoszą się do siebie lub których kontekst po latach wydawać się może jeszcze bogatszy w zestawieniu z innym tytułem. Mamy nadzieję, że wyobrażone "rozmowy dwóch filmów" przełożą się na realne rozmowy wielu kinomanów.
Na pierwszym spotkaniu przedpremierowo zaprezentujemy thriller z Patrickiem Stewardem "Green Room" oraz współczesną klasykę horroru "[REC]".
Bilet w cenie 20 złotych obowiązuje na seans obu filmów.
Green Room reż. Jeremy Saulnier, USA 2015, 94 min
Punkrockowy zespół The Ain’t Rights przyjeżdża na squat zagrać koncert. Ku ich zdumieniu okazuje się, że jest to siedziba neonazistów, a członkowie kapeli zostają świadkami brutalnego morderstwa. To znaczy znaleźć się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiedniej porze. Lider nazi skinheadów nakazuje by pozbyć się niewygodnych świadków. Zdesperowana punkowa załoga próbuje uniknąć śmierci barykadując się w małym, dusznym pokoju.
Bohaterowie padają jak muchy. Nie ma tutaj sztucznych przedłużeń, pierwszy bohater ginie dosyć szybko, a kolejnych niebawem spotka ten sam los. Krwawe sceny, między innymi psów rozszarpujących gardła bohaterów, to repetytywny motyw w filmie Jeremiego Saulniera. "Green Room" to horror niezwykle realistyczny, przeplatany czarnym humorem, który paradoksalnie rozjaśnia oglądaną na ekranie jatkę. Przypomina w swojej narracji typowe horrory ucieczki, takie jak na przykład "Wzgórza mają oczy" czy "Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną". Co ciekawe, wraz z rozwojem akcji, film staje się coraz lepszy. Przez większość trwania filmu bowiem napięcie narasta, aby pod koniec opaść (...). Strach się bać!
(z recenzji Anery Błachewicz, kulturatka.pl)
[REC] reż. Jaume Balagueró, Paco Plaza, Hiszpania 2007, 80 min
Katalońska telewizja kręci program o pracy strażaków, młoda dziennikarka Ángela obserwuje ich podczas nocnej zmiany. Wezwanie do interwencji w niewielkiej barcelońskiej kamienicy okaże się początkiem makabrycznej walki z zarażonymi wirusem mieszkańcami bloku. Film uznawany po dziś za jeden z najlepszych europejskich horrorów.
Boom na hiszpańskie kino grozy miał tylko jednego ojca - Guillermo del Toro i jego "Kręgosłup diabła" z 2001 roku. Poetyka zastosowana przez del Toro nie tylko zachwyciła widzów, ale spowodowała też, że zastęp młodych reżyserów hiszpańskich i latynoamerykańskich rzucił się do kręcenia horrorów. Ten run dał nam m.in. "Ciemność", "Sierociniec", "Oczy Julii", a pośrednio nawet hiciorskie "To" i "Skórę, w której żyję" Pedro Almodóvara. W tym samym czasie dwóch początkujących hiszpańskich dokumentalistów postanowiło z malutkim budżetem zrealizować horror found footage, odcinając się zupełnie od onirycznej estetyki del Toro.
[REC] od razu stał się hitem w rodzimym kraju, szybko zyskując też popularność w całej Europie. Doświadczenia twórców z formą telewizyjną przełożyły się na całkowitą immersję, która towarzyszy każdemu seansowi, w czym pomogła też fantastyczna aktorka pierwszoplanowa Manuela Velasco, za swój debiut wyróżniona nagrodą Goya. Akcja nakręconego przez kilkuosobową ekipę horroru w całości rozgrywa się na dwóch piętrach barcelońskiej kamienicy, zaś sukces skrajnie oszczędnego w środkach filmu przypieczętował chwalony sequel i dziesiątki naśladowców na całym świecie. [REC] pod każdym względem dyskwalifikuje found footage z podobnego okresu i swoje kopie (Cloverfield / Project: Monster, Paranormal Activity, Czarnobyl. Reaktor strachu, Kwarantanna itp.), a po latach - obok włoskiego "Cannibal Holocaust" i oryginalnego "Blair Witch Project" - pozostaje niedoścignionym wzorem gatunku.
Nasze pokazy podwójne mają tylko pozornie nawiązywać do tamtych seansów. Przewrotnie wobec fenomenu najgorszych filmów świata, naszym celem jest stworzenie przestrzeni filmowych spotkań, w których uczestniczyć mogą prawdziwi filmowi fani, nie klasyfikujący kina na popularne i ambitne lub lepsze i gorsze. Chcemy pokazywać Wam filmy, które w jakiś sposób ze sobą "rozmawiają" i odnoszą się do siebie lub których kontekst po latach wydawać się może jeszcze bogatszy w zestawieniu z innym tytułem. Mamy nadzieję, że wyobrażone "rozmowy dwóch filmów" przełożą się na realne rozmowy wielu kinomanów.
Na pierwszym spotkaniu przedpremierowo zaprezentujemy thriller z Patrickiem Stewardem "Green Room" oraz współczesną klasykę horroru "[REC]".
Bilet w cenie 20 złotych obowiązuje na seans obu filmów.
Green Room reż. Jeremy Saulnier, USA 2015, 94 min
Punkrockowy zespół The Ain’t Rights przyjeżdża na squat zagrać koncert. Ku ich zdumieniu okazuje się, że jest to siedziba neonazistów, a członkowie kapeli zostają świadkami brutalnego morderstwa. To znaczy znaleźć się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiedniej porze. Lider nazi skinheadów nakazuje by pozbyć się niewygodnych świadków. Zdesperowana punkowa załoga próbuje uniknąć śmierci barykadując się w małym, dusznym pokoju.
Bohaterowie padają jak muchy. Nie ma tutaj sztucznych przedłużeń, pierwszy bohater ginie dosyć szybko, a kolejnych niebawem spotka ten sam los. Krwawe sceny, między innymi psów rozszarpujących gardła bohaterów, to repetytywny motyw w filmie Jeremiego Saulniera. "Green Room" to horror niezwykle realistyczny, przeplatany czarnym humorem, który paradoksalnie rozjaśnia oglądaną na ekranie jatkę. Przypomina w swojej narracji typowe horrory ucieczki, takie jak na przykład "Wzgórza mają oczy" czy "Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną". Co ciekawe, wraz z rozwojem akcji, film staje się coraz lepszy. Przez większość trwania filmu bowiem napięcie narasta, aby pod koniec opaść (...). Strach się bać!
(z recenzji Anery Błachewicz, kulturatka.pl)
[REC] reż. Jaume Balagueró, Paco Plaza, Hiszpania 2007, 80 min
Katalońska telewizja kręci program o pracy strażaków, młoda dziennikarka Ángela obserwuje ich podczas nocnej zmiany. Wezwanie do interwencji w niewielkiej barcelońskiej kamienicy okaże się początkiem makabrycznej walki z zarażonymi wirusem mieszkańcami bloku. Film uznawany po dziś za jeden z najlepszych europejskich horrorów.
Boom na hiszpańskie kino grozy miał tylko jednego ojca - Guillermo del Toro i jego "Kręgosłup diabła" z 2001 roku. Poetyka zastosowana przez del Toro nie tylko zachwyciła widzów, ale spowodowała też, że zastęp młodych reżyserów hiszpańskich i latynoamerykańskich rzucił się do kręcenia horrorów. Ten run dał nam m.in. "Ciemność", "Sierociniec", "Oczy Julii", a pośrednio nawet hiciorskie "To" i "Skórę, w której żyję" Pedro Almodóvara. W tym samym czasie dwóch początkujących hiszpańskich dokumentalistów postanowiło z malutkim budżetem zrealizować horror found footage, odcinając się zupełnie od onirycznej estetyki del Toro.
[REC] od razu stał się hitem w rodzimym kraju, szybko zyskując też popularność w całej Europie. Doświadczenia twórców z formą telewizyjną przełożyły się na całkowitą immersję, która towarzyszy każdemu seansowi, w czym pomogła też fantastyczna aktorka pierwszoplanowa Manuela Velasco, za swój debiut wyróżniona nagrodą Goya. Akcja nakręconego przez kilkuosobową ekipę horroru w całości rozgrywa się na dwóch piętrach barcelońskiej kamienicy, zaś sukces skrajnie oszczędnego w środkach filmu przypieczętował chwalony sequel i dziesiątki naśladowców na całym świecie. [REC] pod każdym względem dyskwalifikuje found footage z podobnego okresu i swoje kopie (Cloverfield / Project: Monster, Paranormal Activity, Czarnobyl. Reaktor strachu, Kwarantanna itp.), a po latach - obok włoskiego "Cannibal Holocaust" i oryginalnego "Blair Witch Project" - pozostaje niedoścignionym wzorem gatunku.